Wat te doen in Bayeux: De tofste bezienswaardigheden & to do’s (in de omgeving)

Niets zo vervelend als een geannuleerde vlucht, wanneer je lekker op vakantie wilt. Hoe balen het ook is, je kunt gelukkig in veel gevallen wél een compensatie krijgen. Heb je geen zin en tijd om dat zelf uit te zoeken? Goed nieuws: AirHelpDeze link opent in een nieuw tabblad is er dan voor je. Via deze organisatie weet je heel snel en gemakkelijk welke compensatie jij krijgtDeze link opent in een nieuw tabblad. Hoe het allemaal werkt, leggen we je hieronder uit!
Wist je dat een compensatie voor een vertraagde of geannuleerde vlucht op kan lopen tot maximaal €600 volgens de Europese wetgeving (EU261/2004)? Met de compensatie calculator van AirHelpDeze link opent in een nieuw tabblad zie je heel eenvoudig of jouw vlucht in aanmerking komt voor een vergoeding. AirHelp kijkt naar verschillende factoren zoals het weer of technische omstandigheden en bepaalt daarna of je recht hebt op een claim.
→ Let op: als een luchtvaartmaatschappij je minstens veertien dagen van tevoren heeft geïnformeerd over de annulering, geldt dit dus niet.
Je hebt ook geen recht op een vergoeding als het gaat om stakingen van bijvoorbeeld luchtverkeersleiders, natuurrampen of medische noodlandingen. Het is wél mogelijk om dan bijvoorbeeld andere vergoedingen te krijgen. Voor een overnachting, maaltijden of verfrissingen. Daarmee helpt AirHelp ook verder.
Wanneer je recht hebt op een compensatie, heb je twee opties bij AirHelpDeze link opent in een nieuw tabblad. Je kunt de organisatie vragen om voor jouw rechten op te komen op deze manieren:
Optie 1: AirHelp werkt op een no cure, no pay basis. Jij dient je vlucht inDeze link opent in een nieuw tabblad en ontvangt 65% van het compensatiebedrag (als je compensatie kan krijgen) en 35% is voor de organisatie voor het gedane werk. Btw is hierbij inbegrepen.
Optie 2: Kies voor AirHelp+Deze link opent in een nieuw tabblad als je altijd hulp wilt krijgen én maximaal compensatie wilt ontvangen. bij Airhelp+ ontvang je 100% van jouw compensatie en kun je zo vaak je wilt een claim indienen. Je sluit in dit geval een jaarabonnement af bij AirHelp en krijgt zo altijd al jouw vergoedingen (wanneer mogelijk). Je sluit het abonnement wel af voordat je gaat vliegen. Vanaf €39,99 per jaar is het al mogelijk om aan te sluiten.
Voor We Are Travellers heeft AirHelp een fijne kortingsactie gemaakt, zo kun je nog gunstiger een AirHelp+ abonnement afsluiten en dus het hele jaar door maximaal compensaties terug ontvangen mocht er wat gebeuren met jouw vluchten:
Kortingscode Airhelp: WRETRVLS
Korting: 10% korting op AirHelp+Deze link opent in een nieuw tabblad
Geldig: 1 september tot en met 31 oktober
→ Handig: Gebruik hier onze kortingscode WRETRVLSDeze link opent in een nieuw tabblad
Hoeveel geld je terugkrijgt wanneer je vlucht geannuleerd is, hangt af van: de duur van de vertraging als je een alternatieve vlucht neemt, de reisafstand en of de vlucht binnen de EU is. Gemiddeld genomen krijg je voor een vlucht van 1500 kilometer of minder bij 3-4 uur vertraging €250 terug. Het loopt tot €600 op wanneer je nooit aangekomen bent op je bestemming buiten de EU, bij meer dan 3500 kilometer vliegen.
Wanneer je zoveel vertraging hebt of je vlucht geannuleerd is, dat je daardoor je aansluitende vlucht mist, is er mogelijk ook een optie voor compensatie. Het hangt af van de gehele vertraging die je hebt op de eindbestemming. De EU-verordening 261/2004 geeft aan dat passagiers recht op compensatie hebben als ze langer dan drie uur vertraging hebben gehad bij aankomst.
AirHelp bestaat sinds 2013 en zet zich sindsdien in voor de rechten van passagiers. Zo zijn al meer dan vijf miljoen aanvragen gedaan. Ze zijn goed op de hoogte van de regelgeving en wetten rondom deze vergoedingen en het scheelt je zelf veel tijd. En: als een claim niet is geaccepteerd, hoef je ook niets te betalen.
→ Benieuwd hoeveel jij terug krijgt: Bekijk hoeveel compensatie je krijgtDeze link opent in een nieuw tabblad
Bewaar je reisdocumenten goed. Zorg ervoor dat je je boekingsnummer weet en dat je weet waarom de vlucht geannuleerd is. Wanneer je op het vliegveld staat en je vlucht wordt geannuleerd; vraag daar al om terugbetaling of een retourvlucht bij je maatschappij.
Schrijf de aankomsttijd van je vliegtuig op, het moment waarop de deuren opengaan bij de gate houd je aan als aankomsttijd. Onderteken vooral geen aanbiedingen waardoor je afstand doet van je rechten, zoals vouchers. Bewaar bonnetjes van extra uitgaven, zodat je die achteraf kunt indienen. Als je een overnachting nodig hebt, vraag je maatschappij die te boeken. Daarnaast is een vliegtuigmaatschappij verplicht om je vervoer naar en van het hotel naar het vliegveld te regelen in dit geval. Je kunt tot twee jaar na de annulering van je vlucht de gemaakte kosten nog claimen
Mocht je een alternatieve vlucht krijgen en dan in een hogere klasse komt, dan betaal je daar niet voor bij. Kom je in een lagere klasse, dan heb je wél recht op een terugbetaling. Dus let daar ook goed op. Op de website van AirHelp vind je alle aanvullende informatie hierover. Ook de rechten voor passagiers met extra behoeften staan op de website van AirHelp goed uitgelegd. Dus kijk daar zeker ook eens naar, indien nodig.
→ Meteen doen: Check meteen hoeveel jij terug krijgt via de compensatie calculatorDeze link opent in een nieuw tabblad
→ Lees ook: Vergoeding aanvragen voor annulering van je reis? Let op in deze situaties