Fjällräven, we willen dit merk (samen met The North Face) toch wel bombarderen als eens van de tofste outdoormerken van dit moment. Achter sommige items zit een gaaf verhaal dat je misschien nog niet kent, andere dingen zijn juist vooral super praktisch en het sufste kledingstuk (denk categorie “geiten wollen sokken”) krijgt iets door dat logootje van een vos of het Scandinavische design (door ons bezoek aan Kopenhagen en Stockholm, hebben we er toch een zwak voor gekregen). Benieuwd om welke redenen we nog meer zo fan zijn van Fjällräven? Lees gauw verder:

Producten die je meer laten genieten van een hike en de natuur

Het idee sinds de oprichting van Fjällräven is om producten te maken die het voor mensen makkelijker maakt om van de natuur te genieten. Klinkt als een goed streven toch!? Een van die items waarin je die visie meer dan goed terug ziet is in de Barents Pro broek van Fjällräven. Misschien is dit wel een van de bekendste items van Fjällräven (al komt de Kanken rugzak er inmiddels dichtbij in de buurt) en dit is een duurzame trekkingbroek die je tegen wind én water beschermd door de G-1000® stof. Verder kun je in de zakken gemakkelijk een kaart kwijt, maar ook zit er een bijlhouder in de broek (handig voor als je hout moet hakken). Oh en ook praktisch, over de lengte hoef je je nooit druk te maken want als de broek te lang is knip je die gemakkelijk af en laat je hem omzomen tot de gewenste lengte.

Elk jaar kun je een keer met Fjällräven mee op reis tijdens ‘Fjällräven Polar’

Inmiddels is dit merk bijna uitgegroeid tot een community, zo kun je sinds kort ook met Fjällräven mee op reis elk jaar! Tijdens ‘Fjällräven Polar’ wilt het merk iedereen, met of zonder outdoor ervaring, de kans geven om te ontdekken hoe bijzonder het outdoor leven in de winter is. In april 2016 trok een groep reizigers met 300km lang dwars door de Arctische toendra. Elke deelnemer kreeg een eigen hondenspan om van Signaldalen in Noorwegen naar de bossen rond Jukkasjärvi in Zweeds Lapland te rijden. Een waanzinnig avontuur dus en een filmpje over zo’n ‘Fjällräven Polar’ reis zie je hierboven. Wil jij je opgeven voor de volgende reis? Dat kan! Via hier kun je je inschrijven voor ‘Fjällräven Polar’ 2017

Hipper dan hip maar ook geliefd bij Zweedse schoolkinderen: de Kanken rugzak

Je zou het misschien niet verwachten, aangezien de Kanken rugzak pas een paar jaar écht op de straten van Nederland te zien is, maar de welbekende Kanken rugzakken werd al in 1978 bedacht. De rugzakken werden ontworpen voor Zweedse schoolkinderen met als doel rugklachten te voorkomen. Een rechte en goed ingedeelde tas zorgt namelijk ook voor rechte ruggen. Wij kunnen inmiddels niet meer zonder die van ons, al komen er ook steeds meer andere toffe rugzakken van Fjallraven op de markt.

Dit merk maakt meer dan alleen kleding of toffe rugzakken

Bij Fjällräven worden ook tenten bedacht en terwijl ze die testen, maken ze er de tofste filmpjes van. Bekijk het harde bewijs en de kwaliteit van de tenten in bovenstaande filmpje. Doel van Fjällräven is veelal een perfecte balans vinden tussen licht gewicht en sterke, kwalitatieve tenten.

Volg Instagram account @FjallravenOfficial & @FjallravenUSA als je van outdoor activiteiten houdt

Het merk maakt niet alleen super handige en toffe producten, ook hun website en social media kanalen ademen alles dat met outdoor te maken heeft. Als je Instagram hebt, moet je bijvoorbeeld echt hun account @FjallravenUSA en/of @FjallravenOfficial gaan volgen. Daar worden de tofste foto’s geplaatst en je kan niet anders dan geïnspireerd worden om weer eens op avontuur te gaan. Alle foto’s in dit artikel komen ook van die twee instagram accounts.

En, wat vind jij van Fjällräven?

“We zijn al meer dan 50 jaar onderweg. Hopelijk komen we nooit op onze bestemming aan.” – Åke Nordin – Oprichter van Fjällräven

Geef een reactie, deel jouw reistips!